Cel mai puternic Bugatti Veyron Super Sports a intrat oficial în
Cartea Recordurilor cu viteza maximă de 434 km/h, cea mai bună
obţinută de o maşină de serie (chiar dacă de serie redusă).
Totuşi, o maşină Ferrari a reuşit, de curând, să fie mai
bună, atingând 440 km/h.
Însă tifosii nu vor regăsi această performanţă în Cartea
Recordurilor, deoarece nu vorbim de o maşină Ferrari de
serie. Nici măcar de o maşină Ferrari actuală. Şi cu atât
mai puţin de o maşină Ferrari echipată cu motor Ferrari…
Este vorba despre un model din anii ’80, Ferrari 288
GTO, precursorul celebrului bolid Ferrari F40. Dacă
modelul de serie beneficia de un V8 bi-turbo specific italian,
maşina preparată pentru cursele de viteză de pe celebra pistă de
sare de la Boneville avea sub capota din spate un motor american,
de 8,8 litri cilindree, dotat cu două turbocompresoare.
Care este puterea acestui propulsor, nu ştim, însă
venerabilul Ferrari 288 GTO a reuşit să atingă 275,5 mph,
ceea ce înseamnă ceva mai mult de 440 km/h. Nu e rău
pentru un moşuleţ, nu?
Tot la Boneville a mai fost prezent un exemplar din familia
căluţului cabrat, pregătit să doboare recorduri de viteză:
un Ferrari Enzo, reconstruit după un accident.
Reconstrucţia maşinii a presupus şi dotarea motorului V12 cu două
turbocompresoare, astfel că puterea maximă a ajuns de la 660 CP,
cât avea modelul de serie, la nu mai puţin de 1.000 CP.
Rezultatul: atingerea unei viteze maxime de 381 km/h,
ceea ce i-a adus maşinii titulatura de „cel mai rapid Enzo din
lume”, dar şi trofeul de viteză la categoria C (pentru
maşinile sport modificate, având motor cu cilindreea mai mică de
360 cubic inches – adică 5,9 litri).
Pe când şi un Ferrari de serie la fel de performant?